Wool jacket

Multicolor girl


Hello!
It's Friday and Friday calls for ootd articles! Today I'm introducing you a wool jacket that is supposed to be paired with a skirt because it's a suit. Once again, it was my mother's and she gave it to me with the skirt (no worries, I'll show you the complete suit in an article soon). As the jacket is very colorful and extravagant, I choose to wear it with a black outfit: I put black trousers and a black sweat-shirt (which has a jewel collar so it's not that simple). For shoes, I wore my new Zara boots, which I bought during the sales. It looks quite 30's inspired because they are all black but have are white on the tip. Don't worry, I will post an article with closest pictures.
Anyway, when I wore this outfit, I felt very feminine and I like the fact that just one cloth can bring some colour to an outfit.
(Just like usual, scroll to the end to see the shopping list.)
Xoxo

**

Hello!
Aujourd'hui c'est vendredi et vendredi c'est (pas raviolis) ootd! Je vous présente une petite veste en laine qui va avec une jupe, car c'est la veste d'un tailleur. Encore une fois, c'était à ma mère et elle me l'a donné avec la jupe (ne vous inquiétez pas, je ferai un article sur le tailleur jupe plus tard). Comme la veste est très colorée et originale, j'ai choisi de la porter avec une tenue noire toute simple: un pantalon slim noir et un petit top (avec, quand même, un col fantaisie donc ma tenue noire n'était pas aussi simple que ça). Pour les chaussures, j'ai porté mes toutes nouvelles bottines Zara, que j'ai acheté pendant les soldes. Je les trouve très inspirées des années 30 car elles sont noires mais avec un bout blanc, comme les chaussures dans les années folles. Ne vous inquiétez pas, je ferai un article avec des photos meilleures des bottines.
Quand j'ai porté cette tenue, je me suis sentie très féminine et j'aime le fait qu'une seule pièce apporte toute l'originalité dans une tenue.
Xoxo

Shopping list
-Jacket/veste : 1 2 3
-Trousers/pantalon : NafNaf
-Top : NafNaf
-Boots : Zara



Comments

Popular posts from this blog

Transformed into a Medici girl (travel guide #2)

Vogue #6 (NYFW SS18)

Guide de voyage #1